רגעים בטבע

מה נעשה ביחד?

נצא ל"מַנְּסָּע" מנהיגות אישי

מיני מסע בן חמישה מפגשים, כדי להתחבר לעצמנו ולגלות את מה שבטבע שלנו: הערכים, החוזקות, המשאבים, הדפוסים, וגם המגבלות, החסמים והפחדים. נלמד לייצר יחסים עם הטבע הסובב אותנו: האנשים, הארגון וגם מה שמעבר לו, וניצור יחד מציאות מיטיבית, לנו ולארגון שלנו.

נשאב השראה מן הטבע, המערכת המורכבת, המשגשגת והיעילה ביותר בעולם, ונרכיב את המנסע מחוליות מקשרות של צמיחה והתפתחות, אישית וקבוצתית.

נפעיל את כל החושים, נלמד דרך הראש והלב, ונחווה דרך הידיים והרגליים.

Observe & Interactהטבע כמעבדה לחקר העצמי – גילוי חוזקות, ערכים, משאבים וחסמים אישיים
Catch & Store Energyהטבע כמשאב – ניהול אנרגיה, פיתוח חוסן מנטלי ודרכי התמודדות עם לחץ ושחיקה
Get a Yieldהשראה מן הטבע – התמקדות, התייעלות ויצירת ערך
Integrateלטוות את הקורים – תקשורת, רשתיות, מערכות ויחסים
Respond to Changeטבע השינויהסתגלות, מחזוריות והתחדשות

הטבע הוא אחד הכלים העוצמתיים שיש בידינו, המהווה מרחב ייחודי להנעת תהליכי צמיחה, התפתחות ושינוי. מחקרים רבים בתחום הדגימו את האיכויות הרבות של השהות בטבע, ובהן עלייה בביצועים הקוגניטיביים, הגברת יצירתיות, פיתוח חוסן מנטלי ואינטליגנציה רגשית וכן הפחתה בלחץ ובשחיקה.

היציאה אל הטבע מאפשרת לנו להתרחק מהסחות הדעת של היומיום, להתנתק מהטכנולוגיה, להתבונן בדפוסים האוטומטיים שלנו, לצאת מעבר לאזורי הנוחות, להניח לרגע בצד את ההיררכיה, ההגנות והאגו, כדי להקשיב באמת, לעצמנו ולאחרים. לבנות יחד מערכות יחסים בונות, המבוססות על אמון ותקשורת מיטיבה.

התבוננות בטבע מלמדת אותנו ששגשוג יתקיים תמיד בתוך מארג של מערכות יחסים. פרט בודד בטבע לעולם יהיה תלוי בפרטים שבסביבתו. כך גם בארגונים – הצלחה ושגשוג לעולם יהיו תלויים בטיב מארג היחסים שבין היחידות ובין הא.נשים.

מנסע 'רגעים בטבע' הוא תהליך שתוכנן בקפידה, מתוך הבנה עמוקה של צרכים אנושיים וארגוניים, ומטרתו לאפשר לכל משתתף ומשתתפת לייצר שינוי אמיתי. המנסע הוא למעשה 'מצע', קרקע לצעוד את הדרך לביסוס מנהיגות אישית וארגונית.

המנסע הוא רצף של קפסולות מרוכזות, המאפשרות למידה, העמקה, עיבוד, הפנמה והטמעה של תפיסת עולם חדשנית, כלים וערכים, שיהפכו לחלק משגרת היומיום של המשתתפים בתהליך.

אין קיצורי דרך, כדי להגיע, יש לצעוד בדרך. אנו מאמינות ששינוי אמיתי הוא בר השגה, אך דורש תהליך, כשם שלזחל דרושים הזמן, הסבלנות, הכוונה והפעולה כדי להפוך בסופו של דבר לפרפר.

המנסע מיועד למנהלים.ות בכל הדרגים, בקבוצות אינטימיות של עד 12 משתתפים.

המפגשים מתקיימים בפינות קסם בטבע, ביער ובחורש, בשטח הפתוח, בחוות ובשדות, במפגש בין אדם לאדמה. בכל מפגש נשזור את החוץ עם הפנים דרך שהייה במרחב, התבוננות, הקשבה, הבעה ויצירה. בתנועה לצד התקרקעות, לבד וביחד, נאפשר תהליכי התפתחות משמעותיים ליחיד ולקבוצה.

המנסע אינו מתאים לכל אחד.ת. אתם.ן עשויים.ות להתלכלך, להתרגש, לנוע במרחבי אי הנוחות וחוסר הוודאות, להתפלא, להזיע, להירטב, להסתקרן, להתחבר, לדעת מאיפה מתחילים.ות מבלי לדעת לאן בדיוק הולכים.ות!

אנו שואבות השראה מהטבע, מהעולם הארגוני והעסקי וממה שביניהם. המנסע מבוסס על תורות, תיאוריות ומודלים, המשלבים עולמות תוכן מגוונים ובהם:

Conscious Leadership

מנהיגות העוסקת בפיתוח העצמי בטרם ניגשים להוביל אחרים. מנהיגות המניעה מתוך דוגמה אישית מעוררת השראה ומתוך 'סמכות ערכית' על פני סמכות מעמדית.

EHP – The Ecology of Human Performance

מודל הבוחן את הקשר שבין האדם, הסביבה והמשימה לבין הביצועים.

Permaculture

גישה ושיטת תכנון המבוססת על תחזוקה של מערכות יצרניות ברות קיימא, הפועלות באמצעות משאבים מקומיים, חיקוי דפוסים ויחסי גומלין המצויים בטבע. כל זאת על מנת להשיג שפע, שיתוף פעולה ויצירת קשרים, החיוניים ליצירת מערכת אקולוגית יציבה.

Shinrin Yoku

פירושה ״מקלחת יער״ (Forest Bathing), המבוססת על מסורת יפנית עתיקה של שהייה חווייתית וחושית ביער, המובילה להפחתת לחצים, שיפור בביצועים קוגניטיביים ועלייה באיכות החיים.

Mindfulness

תרגול שמקורו במסורת הבודהיסטית, המתבסס על פיתוח יכולות של מֶטה-קוגניציה ומודעות, וכן איכויות של קשב, תשומת לב, נוכחות ברגע הזה והתבוננות במציאות ללא שיפוטיות.

קצת עלינו…

את המסעות המרתקים הללו אני מובילה יחד עם חברה-שותפה, הדר שלף.

הדר נשואה ללירן, אמא לשלושה פראי אדם. מחוברת לבטן, מרגישה גם בראש ומבינה גם מהלב. אוהבת אדם ואדמה. במהות שלה היא נעה, מטיילת ברחבי הטבע והנפש, יוצרת חיבורים ובוראת קשרים. בעבודתה משלבת בין עולמות הטבע, הטיפול, הרוח והיצירה. בין היתר היא עו"סית MSW, מטפלת, מנחת קבוצות, סדנאות ותהליכים בטבע הפנימי והטבע שבחוץ. מייסדת "בוראת מצִיאוֹת" – מרכז לטיפול, טבע ויצירה.

הדר שלף